Banen

Kristiansand Golfklubb - Banene

Hovedbanen
Kristiansand Golfklubb har en 9-hull bane som ligger i naturskjønne omgivelser ved Sukkevann i Randesund. Banen er å betrakte som en "skogsbane" hvor man kommer tett på naturen og hvor utfordringene er mange. Banen ble åpnet så tidlig som i 1974 og er en av Norges eldste golfanlegg med mye god golfhistorie.

Korthullsbanen
I 2014 åpnet klubben en helt ny korthullsbanen som strekker seg over 6 hull. Korthullsbanen er relativt kuppert og med både raske og ondulerte greener. Med andre ord en utfordrende bane for spiller på alle ferdighetsområder. Banen har også kunstgressgreene som gjør at golfsesongen utvides betraktelig.