Veien til Golf - Kristiansand Golfklubb

For å kunne spille golf i Norge eller i utlandet, trenger man å gjennomføre kurset "Veien til golf". Dette er et enkelt kurs som fokuserer mye på de praktiske delene av golfspillet.

Mål og hensikt med VTG er å skape glød, entusiasme og lyst til å fortsette med golf som et ivrig medlem i klubben i lang tid fremover.

VTG skal være mye mer enn bare et golfkurs. Her møter man golfklubben for første gangen. Her blir man kjent med andre golfspillere, her får man en introduksjon i spillets etikette (golfvett) og regler, her lærer man å slå ballen etter beste evne, og fremfor alt skal VTG bidra til at man blir kjent på anlegget og blir en del av idrettslaget, golfklubben. Vi er overbevist om at denne typen av inngang til golfen øker våre muligheter til å få de nye til å oppdage og bli værende i vår idrett.