Valgkomiteen ønsker innspill

Av: Cato Benham  |  Publisert: 27. november 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Det er fortsatt en stund til årsmøte i Kristiansand Golfklubb, men valgkomiteen ønsker allerede nå medlemmenes innspill til styrekandidater.

Vi trenger forslag til kandidater som kan være med å gjøre en frivillig innsats for Kristiansand Golfklubb i kommende periode. Det vil fortsatt sitte medlemmer i styret som sikrer kontinuitet fra forrige periode. Styret velges på årsmøtet og har ansvar for å styre klubben frem til neste årsmøte.

Om du ser deg selv som en aktuell kandidat eller har forslag til andre kandidater, så kan du ta kontakt med Valgkomiteen direkte ved å bruke kontaktinformasjonen gitt under.

Ønsker du å være med og påvirke klubbens utvikling og få en unik innsikt i klubbens indre liv?
Da må du være villig til å ofre litt tid for å være med på styremøter samt ta del i ansvarsområdene som blir fordelt i styret. Dette kan være oppfølging av frivillige utvalg, sportslig kontakt, økonomi eller andre organisatoriske oppgaver. Klubbens styre har overordnet ansvar for klubben mellom årsmøtene og dette innebærer oppfølging av vedtatt budsjett og ansvar for klubbens ansatte.

Styresammensetning for neste periode innstilles av valgkomiteen og velges av årsmøtet. Valgkomiteen legger vekt på en variert sammensetning av styret med representanter fra bredden i klubben. Det skal være en passende balanse når det gjelder alder, kjønn og kompetanseområder. Blant annet så er det ønskelig med kandidater med kunnskaper om sport og bane. Kandidatene trenger ikke å ha tidligere erfaring fra styreverv, men det er selvfølgelig en fordel. Den viktigste personlige egenskapen er evnen til å delta i saklige diskusjoner og avgjørelser til klubbens beste.

Hilsen Valgkomiteen
Mikael Pedersen (99 09 00 66) - Leder