Klubbmesterskap KGK 2024

Av: Cato Benham  |  Publisert: 13. august 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

De to neste helgene avvikles det klubbmesterskap her på Kristiansand Golfklubb. Førstkommende helg, 17. og 18 august er det  juniorer og seniorer som spiller. Helgen etter er det duket for damer og herrer. Klubbesterskapene er en viktig turnering og her kåres klubbens beste golfspiller i flere forskjellige klasser.

I klubbesterskapet spilles det uten HCP og ballen må "hulles ut" på alle hull. Første helgen spilles det 18 hull lørdag og 18 hull søndag i alle klasser. Helgen etter spiller herrene 36 hull lørdag og 18 hull søndag. Damene spiller 18 hull begge dager.

Selv om det kan virke litt "skummelt" å spille klubbmesterskap og at man kanskje føler at man ikke er god nok, er dette en veldig gøy turnering. Dette er den eneste turneringen gjennom året hvor man spiller "skikkelig" golf. Her er det rett og slett å få ballen i hullet på færrest mulig slag.

Om du føler det er lite poeng å delt fordi du ikke har en reell sjanse til å vinne, ikke tenk på det... mange av oss er i den situasjonen ;-) Her er det det viktigste å delta og gjerne sette seg noen målsetninger for seg selv. Dette kan for eksempel være at om du har rundt 18 i HCP, kan målet være å spille til ditt eget HCP som vil være rundt 90 slag. Alt under 100 slag vil også være veldig bra.

Vi håper så mange som mulig har anledning og ønsker å delta. Det er alltid litt ekstra stas med Klubbmesterskap og dette blir to fantastiske og spennende dager.

All påmelding til Klubbesterskapet skjer via Golfbox.

Om du har lyst til å hjelpe litt til, trenger vi også en del "fore caddys" til begge helgene. Dette er en hyggelig jobb og alle som deltar i turneringen er veldig takknemlig for at du hjelper til med å se etter, og finne ballen fra utslaget.
Har du lyst til å bidra kan du gjerne sende en melding til Frank Nordrum på mob. 482 44044.

Vi ønsker alle velkommen til Kubbmesterskapet 2024, både spiller, fore caddys og tilskuere.