Kees Verkerk Juniorfond

Av: Cato Benham  |  Publisert: 13. juni 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Lørdag 8. juni var det igjen duket for Kees Verkerk sin turnering til inntekt for juniorarbeidet her på Kristiansand Golfklubb. Tradisjon tro, var selvfølgelig også hovedpersonen Kees Verkerk til stede og sørget for premieutdelingen.

Denne turneringen er nok klubbens eldste turnering, og har vært arrangert sammenhengende helt siden 1992. Det hele startet da Kees donerte en av sine pokaler som han vant (1. plass) tilbake i 1963. Det ble satt opp en turnering hvor alle inntektene skulle gå til klubbens juniorarbeid. I tillegg til vandrepokalen, som ble litt full av graveringer, har vi en egnen tavle hengende i klubbhuset. Her får alle vinnerne navnet sitt på tavla.

Selv om det i år ikke var en fulltallig turnering, ble det spil masse god golf. Til slutt var Ulrik Skøye som stakk av med seieren med en fin fin score på -5. På en veldig god 2. plass kom Terje Lilletvedt på -4 og bare ett slag bak. Di kan klikke HER for hele resultatlisten.

Vi ønsker å rette en stor takk til Kees Verkerk for hans mangeårige engasjement for juniorarbeidet her i klubben. Også en takk til alle som deltok i turneringen. Neste år satser vi på full startliste og nok en fin dag på golfbanen.