Klubben

For Kristiansand Golfklubb har det alltid vært viktig av vi skal være en klubb hvor det skal være godt å være og hvor alle skal føle seg velkommen. Vi ønsker også å ta et samfunnsansvar hvor vi stiller både bane, fasiliteter og personell til disposisjon for forskjellige ideelle organisasjoner her i Kristiansand. I 2022 etablerte vi også «KGK Backspin» som er en egen veldedighetskampanje.

Målsetningen med KGK Backspin er at vi hvert år skal samle inn litt penger til et veldedig formål. Dette kan være i form av lotteri, turnering eller andre former for inntektsbringende aktiviteter. Alt av midler som samles inn går i sin helhet til den valgte organisasjonen.

Siden oppstarten i 2022 har følgende mottatt midler via KGK Backspin:
  • 2023 Hopeful Kristiansand
  • 2022 Barneavdelingen ved Sørlandet Sykehus
Det er fullt mulig for alle medlemmer å påvirke valget om hvem som skal motta midler via Backspin. Det er bare å sende en mail til styreleder i klubben eller til daglig leder. Da vil forslaget bli behandlet i klubbens styre.