Klubbaktiviteter

Faste og såkalte "ukes turneringer" er noe vi her på Kristiansand Golfklubb har arrangert i en årrekke. Vi har i dag tre forskjellige turneringer som går på forskjellige ukedager gjennom hele sesongen. Dette er "Damedagen" på tirsdager,  "Gubben" på onsdager og "Seniordagen" på torsdager.

Damedag
Dette er er en turnering hvor damene samles og spiller en 9 hull turnering. Det spilles annen hver gang på KGK og hos våre naboer på Bjaavann Golfklubb. Turneringen har stort fokus på det sosiale og er perfekt for deg som har lyst til å komme i gang med turneringsspill på en god og enkel måte.

Gubben
På lik linje med damene, har også herrene sin egen turneringsdag her på Kristiansand Golfklubb. Her er det onsdager som gjelder, og det spilles 9 hull med shotgunstart. Dette er en åpen turnering og hvor alle kan delta, også juniorer som er 15 år eller eldre og har HCP på 30 eller under. Turneringen starter klokken 17:00 eller 18:00 litt avhengig av sesong.

Seniordag
Torsdager spilles det Seniordag og hvor det spilles på formiddagen. Alle som er 50+ er velkommen og det spilles en 9 hulls golfrunde med litt forskjellige spillformer. Seniordager er en populær turnering og det er i snitt over 40 deltagere på denne turneringen. I all hovedsak spilles det også her med shotgun start.

PS! For alle ukesturneringer er det påmelding i Golfbox. Kontaktpersoner for utvalgene finner du HER