Grasrotandel

I Norge er det slik at golfklubber blir betraktet som såkalte "Private Idrettsanlegg". Kort fortalt betyr dette at klubben selv må dekke alle kostnader i forbindelse med drift, vedlikehold og oppgradering av idrettsanlegget. I de fleste andre idrettslag er det ofte Kommunen som både eier og drifter idrettsanleggene og klubbene drifter selve klubben.

Som kjent har golfklubber store arealer som skal vedlikeholdes og hvor dette er veldig ressurskrevende og kostbart. Det finnes en del ordninger hvor vi som golfklubb kan søke om midler til driften, men i den store sammenhengen utgjør dette relativt lite av de totale driftskostnadene vi som klubb har.

Grasrotandelen er en av ordningene hvor vi i Kristiansand Golfklubb mottar midler fra det offentlige… eller rettere sagt, deg som Grasrotgiver gjennom Norsk Tipping. Om du velger Kristiansand Golfklubb som din Grasmottaker, vil klubben får 7% av det du bruker hos Norsk Tipping. Dette er utrolige viktige penger for klubben og vi håper du har lyst til å støtte oss med nettopp din Grasrotandel.

For å gi din Grasrotandel til Kristiansand Golfklubb, er det bare å klikke på linken under så finner du informasjon om dette.
Kristiansand Golfklubb retter en stor takk til alle som bidrar med sin Grasrotandel og vi skal gjøre vårt beste til at pengene kommer alle til gode på en god og positiv måte. Takk!